Jeg husker fortsatt da jeg hørte om konseptet medlemsportal første gang, fordi det var et stort øyeblikk.
Det var våren 2019, vi hadde flyttet til Thailand for bare noen måneder siden, og jeg hadde nettopp lansert mitt første onlinekurs Skrivemaskinen.
Plutselig dukket det opp en eller annen fyr som het Stu hos Amy Porterfield.
Jeg hadde fulgt Amy i et par år og bygget kurset mitt ved hjelp av henne, men jeg hadde aldri hørt om Stu før.
Han var en energisk fargeklatt som snakket om medlemsportal på innpust og utpust, og det tok ikke lang tid før jeg skjønte hvorfor han var så usaklig entusiastisk.
Det gikk fort opp for meg hvor bra og spennende konsept en medlemsportal ville være for meg og businessen. Og for alle små gründere som oss.
Jeg hadde aldri hørt om ham før, men jeg var overbevist. Jeg kjøpte Stus store og ganske dyre kurs bare noen dager senere.
Deretter jobbet jeg som en helt i 3 måneder og lagde og lanserte min første medlemsportal Businesstrategi i august 2019.
Siden har jeg ikke sett meg tilbake.
Medlemsportal er gøyere enn kurs
Jeg elsker å snakke om medlemsportal. Å undervise om medlemsportal. Hjelpe med medlemsportal. Fordi jeg mener helt seriøst at det er et utrolig godt produkt for både deg og businessen.
Det er bra med onlinekurs også, men jeg synes det er mange fordeler med en medlemsportal:
- Du kan være mer kreativ
- Du får en fast månedlig inntekt, som gir stabilitet
- Du kan enkelt gjøre endringer
- Du kan enkelt levere oppdatert innhold
- Du får bedre kontakt med medlemmene
- Du kan hjelpe dem over lengre tid, som gir dem bedre resultater
Dette er bare noen av tingene jeg digger med portal fremfor et onlinekurs.
Les mer: 5 grunner til at en medlemsportal er så bra for businessen og deg
Mange synes portal er skummelt
Men, jeg vet at det også er mange som er litt redde for å lage en medlemsportal. De tenker at den kommer til å ta over livet og businessen. At ikke det blir tid til andre ting, fordi å lage innhold kommer til å ta all tiden.
Kanskje du også har tenkt på det?
Det kan skje. Men bare hvis du ikke lager portalen på riktig måte.
Når du ikke vet hva du gjør, eller ikke følger noen som har medlemsportal og vet hva de snakker om.
Jeg kaller det rovdriftsportal
Jeg har dessverre sett mange tilfeller av gründere som har laget det jeg kaller rovdriftsportal. Som får dårlige råd, ikke bygger medlemsportalen på en smart måte, og ikke får hjelp til å jobbe med innhold og det strategiske rundt portalen.
En rovdriftsportal er en portal som tar over livet ditt.
Hvor du sliter deg ut for å levere innhold. Som gjør at du ikke har tid til andre ting i businessen, og at du blir fanget i å hele tiden måtte lage og publisere nytt innhold.
Det går i en kort tid. Men det går ikke i lengden.
For det første kommer du til å utbrent. Du vil ende opp med å hate medlemsportalen din. Og for det andre, så vil medlemmene dine bli overveldet og melde seg ut.
Så ja, frykten din er reell. Det kan skje. Men heldigvis MÅ det ikke være sånn.
Les mer: 3 feil mange gjør når de lager en medlemsportal
Jeg drev 3 medlemsportaler på én gang
Det er ikke bare noe jeg sier, at det går an å lage en medlemsportal som også gir rom til andre ting du må gjøre. Det er fakta.
Det vet jeg, fordi på et tidspunkt hadde jeg TRE medlemsportaler samtidig!
Hadde det gått om jeg hadde laget en rovdriftsportal og ikke visste hva jeg holdt på med? Det kan jeg love deg det ikke hadde gjort, haha!
Når du vet hva du gjør, lager en smart medlemsportal på riktig måte, tar den ikke over livet ditt. Da kan du fortsatt lage onlinekurs, lansere podcast, ha blogg og drive med masse andre ting i businessen.
Jeg kaller det å lage en medlemsportal du kan leve med.
Flere bør ha medlemsportal
Fordi jeg synes at medlemsportal er så fantastisk konsept, synes jeg flere bør lage medlemsportal for sin business.
Nesten praktisk talt ALLE nisjer og bransjer kan finne en medlemsportal.
Det skal veldig mye til for at det ikke finnes en mulighet for portal innenfor din nisje, hvis du driver onlinebusiness.
Derfor har jeg fokusert mye på å snakke om og undervise om medlemsportal de siste årene. Jeg har fått utrolig mye erfaring og lært veldig mye om hva som fungerer og ikke.
Les mer: Her er mine fire største lærdommer fra å drive medlemsportal i 2 år
Jeg har skrevet mange blogginnlegg, hatt undervisning om medlemsportal i Businesstrategi, selger arbeidsbøker i nettbutikken, og jeg har arrangert Mastermindgruppe der jeg guidet gründere igjennom å lage og lansere sin medlemsportal på 12 uker.
Jeg har hørt på dine tilbakemeldinger
Masterminden var et fantastisk gøy konsept, og det resulterte i mange gode medlemsportaler som fortsatt er i full drift!
Men, det var ett problem med Masterminden. Det var mange som ville lage medlemsportal sammen med meg, men det var vanskelig for dem å få det til å passe tidsmessig. Den ble arrangert i noen spesifikke uker en gang i året, så det måtte passe de ukene for at de skulle kunne være med. Og det gjorde det for sjeldent.
Det var mange som tok kontakt og spurte om jeg skulle arrangere den flere ganger i året og på andre tidspunkt. De ville gjerne være med, men det passet ikke akkurat nå.
Det har jeg lyttet til, og derfor har jeg nå gjort om på det.
Fordi Masterminden fungerte helt fantastisk, men det var for få som fikk muligheten til å lage medlemsportal sammen med meg via den.
Derfor har jeg nå gjort om Masterminden til et stort onlinekurs som du kan ta når du vil! Hils på PortalSuksess!
Lag og lanser medlemsportal på bare 90 dager!
PortalSuksess er faktisk den aller beste måten jeg kan hjelpe deg til å lage en medlemsportal du kan leve med på, som jeg noen gang har laget.
I kurset får du ALT du trenger for å lage og lansere en portal, og du skal gjøre det i løpet av 90 dager.
Går det egentlig an, spør du kanskje? Jepp. Jeg gjorde det med min portal, og gjengen som har vært med i Masterminden min klarte det.
Og når vi klarer det, klarer du det.
Det blir selvfølgelig mye jobb, men du trenger egentlig bare å følge planen jeg har lagt opp for deg. Å se undervisningen og jobbe med oppgavene hver uke.
Du får en ny arbeidsbok med oppgaver, undervisning og sjekklister hver uke.
Det er det som er så bra med PortalSuksess. At jeg har laget alt klart for deg. Hva du må fokusere på, i hvilken rekkefølge du skal gjøre ting og hva du må huske på.
PortalSuksess inneholder alt som fungerte i Masterminden, og så har jeg forbedret det enda mer basert på tilbakemeldingene og erfaringene jeg gjorde der.
Så du trenger ikke å lure. Du trenger ikke å være i tvil, eller være redd for å gjøre noe galt. Fordi systemet mitt fungerer. Helt garantert.
Det eneste du må gjøre, er å sette av tid til å følge det og gjøre jobben.
Se for deg at alt du trenger å gjøre, er å logge inn, se på listen med oppgaver over hva du skal gjøre denne uken, og så gjøre dem. Etter 90 dager er portalen din lansert, du har fått dine første medlemmer og du har en fast månedlig inntekt!
Hvor deilig hadde ikke det vært? Det er det PortalSuksess gir deg.
Lag en portal du elsker å drive
Det er én ting jeg er ekstremt opptatt av når det gjelder medlemsportal.
Vi må lage en portal vi kan leve med i lengden.
Det betyr at vi er helt nødt til å lage en portal vi selv digger, for at vi skal orke å drive den over lang tid. Og at vi betyr at vi ikke overleverer. Ikke legger lista så høyt at vi faller av den etter 6 måneder fordi vi er utslitte av å levere og levere og levere. Ikke lager en rovdriftsportal.
Vi skal kose oss med portalen. Innholdet. Medlemmene. Og vi skal og må ha tid til andre ting i businessen.
Og det kan du få til når du bruker systemet i PortalSuksess.
Jeg hadde ikke klart å ha tre medlemsportaler på likt, om ikke jeg hadde erfaringen og kunnskapen rundt hvordan du kan lage en portal du kan leve med.
Dette er noe jeg brenner ordentlig for, og har mye fokus på.
Og i PortalSuksess vil du få mine erfaringer, tips og råd sånn at du lager en medlemsportal du elsker å drive, og som medlemmene elsker å være med i.
Slik skal vi lage portal på 90 dager
PortalSuksess er et stort kurs, og du får vite alt du trenger for å lage portalen din. Du trenger ikke å ha alt klart for deg før du blir med, jeg tar deg igjennom alt fra starten av.
Men hvordan får vi faktisk til å lage medlemsportal på bare 90 dager? Det er jo ikke lang tid, med tanke på hvor mye det er som skal gjøres?
Det går helt fint når du følger min plan:
Du nailer målgruppe og tema
I løpet av de første 21 dagene blir du krystallklar på hvem målgruppen din er og hvilket problem de har, sånn at du kan se hva medlemsportalen skal handle om og hvordan den hjelper dem.
Problemløsning er nøkkelen til salg, og dyptgående jobbing med målgruppe legger grunnlaget for en portal som faktisk selger. Det skal du jobbe med å finne ut av og få på plass de første ukene.
Resultat: Du vet nøyaktig hvem du skal hjelpe og hva portalen skal handle om, og lager en portal det er behov for og som selger.
Du lager portalen og innhold
I løpet av de neste 37 dagene skal du jobbe med hvilke områder du skal dekke i portalen, basert på hva målgruppen trenger og hvilket problem du løser. Du skal se på hvilken type innhold du skal lage og hvor ofte du skal publisere, og lage en plan for de første temaene du skal publisere.
Du skal også lage strukturen og sette opp selve portalen, og lage det første innholdet. I tillegg setter du opp en venteliste, og begynner å promotere den, sånn at folk er klare til å kjøpe når du lanserer.
Resultat: Du har satt opp portalen og laget det første innholdet, og fått folk på ventelisten.
Du lanserer portalen din!
I løpet av de siste 30 dagene skal du forberede og gjennomføre lanseringen din. Du skal fortsette å promotere ventelisten, lage salgsside, jobbe med prissetting, skrive salgs-e-poster, lage onboarding-sekvenser til nye medlemmer og planlegge lanseringen i sosiale medier.
Resultat: 90 dager etter at du startet, lanserer du kurset ditt og får dine første medlemmer!
PortalSuksess kommer i to versjoner
Vi er forskjellige, og liker også å jobbe på forskjellige måter. Noen foretrekker å jobbe for seg selv, mens andre ønsker og trenger noen å diskutere med og få tilbakemeldinger fra.
Du kan få begge deler i PortalSuksess, du velger selv om du vil være med på Standard-versjonen eller Premium-pakken.
Standard
I Standard får du tilgang til selve kurset, alle arbeidsbøkene, alle ressursene og alle bonusene. Så jobber du for deg selv, når du vil og når du setter av tid. Du holder deg selv ansvarlig for framdriften og at du faktisk gjør jobben.
Premium
Tenker du at kurset høres bra ut, men er redd for at du faller av underveis? Ønsker du mine tilbakemeldinger og innspill på det du gjør, sånn at du vet at du lager den best mulige portalen du kan? At du tenker riktig, og er på riktig spor?
Da kan du oppgradere til Premium-versjonen av kurset og få 3 Zoom-møter med meg underveis!
I Premiumversjonen møtes vi først når du skal starte med kurset, for å diskutere ideen din. Deretter møtes vi etter 5 uker, når du skal til med å lage innholdet for å snakke om planene du har. Til slutt møtes vi en uke før lanseringen din, for å gå over det du har gjort fram til nå og snakke om lanseringsstrategien din.
I tillegg dår du tilgang til 1-1 support med meg etter lanseringen! Du kan sende meg e-post og spørre om det du lurer på, mine erfaringer og tanker eller tips til hvordan du kan løse noe i 14 dager etter lanseringen.
Du finner begge pakkene på denne siden, og velger selv hva som skal til for at du skal få lansert medlemsportalen din.
Ny modul og undervisning hver uke
Kurset går over 12 uker, og du får en ny modul med undervisning hver uke. Det er dryppkurs, som betyr at ikke alt innholdet ligger åpent med en gang du kommer inn.
Det har jeg gjort av en veldig spesifikk og konkret årsak.
Jeg vet at du er utålmodig. Du vil jobbe på, få fremgang og bli ferdig. Og det er fint! Det er bra, du trenger den driven og pågangsmotet.
Men, du trenger også å fokusere og å bruke den nødvendige tiden på innholdet. Du må jobbe godt med hver eneste uke, ingenting kan gjøres «fort unna» eller er mindre viktig.
Derfor drypper jeg innholdet til deg, i stedet for å gi deg tilgang til alt med en gang. På den måten kan du konsentrere deg om ukens tema hver uke, fordi det ligger ikke noe annet og venter på deg.
På den måten sørger jeg også for at du gjør ting i riktig rekkefølge. At du ikke hopper fram og gjør ting du synes høres mer gøy ut eller har mer lyst til å fokusere på.
Skal vi få lansert medlemsportalen du drømmer om?
Jeg håper at du tar steget og blir med i PortalSuksess. At du investerer i drømmen og portalen din, sånn at jeg kan hjelpe deg til å få den realisert. Og på en måte som du ikke blir utbrent av.
PortalSuksess virker. Alt du trenger å gjøre, er å bli med og følge programmet uke for uke.
Bli med og få lansert medlemsportalen din nå!
Og du? Om du har spørsmål om kurset eller om din portalidé, må du gjerne legge igjen en kommentar eller sende meg en DM på Instagram. Jeg svarer gjerne på spørsmål, eller gir deg tilbakemelding på portal-ideen du har.
Legg igjen en kommentar