Jeg vet at du brenner for businessen din. Men jeg vet også at du synes hverdagen som gründer er litt vanskelig og stressende. Du er usikker på hva du skal prioritere. Hva du skal bruke tiden din på, og hvordan du skal klare å skalere opp.
Du har onlinekurs eller medlemsportal, eller kanskje du jobber 1-1 eller har nettbutikk, og det tar mye tid. Du rekker aldri alt du har tenkt å gjøre, og du føler at det går mye tid til ting som ikke bygger businessen din.
Du sitter litt med følelsen av at du ikke vokser så mye som du vil og føler du burde, selv om du jobber i timevis hver dag.
Du får rett og slett ikke de resultatene du jobber så knallhardt for å få.
Det er akkurat derfor jeg snakker så mye om strategisk jobbing. Fordi strategisk jobbing gjør at du får mer ut av den tiden du bruker.
Du får bedre resultater og en mer solid business.
Og det er det Businesstrategi handler om.
Businesstrategi hjelper deg som vil ha en solid business
Det er akkurat derfor jeg lagde medlemsportalen. Fordi jeg brenner så innmari for at du skal få mest mulig tilbake fra den jobben du gjør, sånn at du får bedre resultater og vokser.
Det er viktig enten du allerede har en business du skal skalere, eller du skal bygge en ny business.
Medlemsportalen er laget for deg som er seriøs om å drive din egen business, og som vet at du må jobbe effektivt og strategisk og vil lære mer om det.
Jeg vet at du sannsynligvis bygger business i tillegg til en annen jobb, og ikke kan kaste bort verdifull tid på ting som ikke virker. Ting som bare tar tiden din. Strategier som virker kortsiktig, men som faktisk egentlig ødelegger businessen din i det lange løp.
Medlemsportalen er laget for å hjelpe deg bygge en solid business på en effektiv og ryddig måte, slik at du kan bruke mest mulig av tiden din til å jobbe med det som gir deg fremgang.
Mitt mål med Businesstrategi er at du skal styrke din business der det trengs.
Enten det er planlegging, jobben med målgruppe eller konkret jobbing med produkter som onlinekurs eller medlemsportal.
Men hvordan fungerer det, i praksis? Hvordan vil Businesstrategi og strategisk jobbing hjelpe businessen din?
Du tiltrekker deg kunder
Noe av det viktigste som skjer med strategisk jobbing, er at du snakker du til de riktige folkene. Du jobber med hvem du skal hjelpe og med hva, og det gjør at du tiltrekker deg dem som faktisk er interesserte i det du har å tilby. De som vil bli kunder.
Det viktigste av alt for deg som driver business, er å få salg. Uten salg har du ingen business.
Og da må du sørge for at de du bruker tid på å snakke med i DM er de riktige folkene. At blogginnleggene du skriver blir funnet av de riktige folkene. At du ikke kaster bort tiden på å snakke med folk som aldri kommer til å kjøpe fra deg. Det er dårlig bruk av tiden din.
Du kan ikke betale regninger med 10.000 følgere. Men du kan betale regninger med 10 kunder.
Derfor er det så viktig at jobben du gjør fokuserer på de riktige folkene. De som trenger deg og det du selger. Målgruppen din.
Dette er grunnlaget i alt du gjør i businessen, og derfor jobber vi mye med det i Businesstrategi på flere forskjellige måter.
I portalen finner du masse innhold som hjelper deg både med å definere målgruppen din og å lage et produkt de faktisk trenger, men også innhold som viser deg hvordan du faktisk bruker målgruppen din. Hvordan de helt konkret påvirker tekster du skriver, temaer i blogginnlegg og produkter du lager.
Til sammen gjør alle disse strategiene at du selger mer og får bedre resultater, fordi du lager noe de faktisk trenger og de som trenger det finner deg.
Her er et par eksempler på innhold som hjelper deg med dette, som venter på deg i Businesstrategi:
Du får mer ut av det du gjør
Et annet resultat du får når du jobber strategisk, er at du lager systemer og struktur slik at du kan jobbe mer effektivt. Du slipper å kaste bort tid.
Det betyr for eksempel at du har produkter som er forankret i businessen din, slik at alt henger sammen.
Du kan gjerne tilby flere produkter og tjenester, men hvis du skal ha mest mulig ut av dem, bør de passe sammen og aller helst bygge på hverandre og skape behov for hverandre.
Hvis du sørger for at alt du tilbyr snakker til den samme målgruppen og fokuserer rundt det samme målet og fokuset, blir alt mer effektivt. Da slipper du å stå i spagat og bytte fokus i hva du snakker og skriver om hele tiden.
Det gjør det enklere for deg å fremstå som en ekspert på et konkret område, og det gjør det enklere for målgruppen din å finne deg.
Hvis du i tillegg tenker på reisen målgruppen din gjør når de jobber med det du driver med og tilbyr produkter på forskjellige nivåer, sparer du mye tid og arbeid på sikt.
Det kan ta inntil et år å bygge opp know, like and trust nok til at noen går fra å være følger til å bli kunde. Så i stedet for å hele tiden tiltrekke deg nye folk og måtte bruke masse tid på å konvertere dem, kan du fokusere på den ene nisjen og temaet og sende dem videre i systemet ditt fra produkt til produkt.
Da blir du ikke en «One hit wonder», og så mister du dem når du endelig har klart å konvertere dem fra følgere til kunder. De fortsetter å kjøpe av deg.
Det betyr at du får mye tilbake for dem du allerede har klart å konvertere, og det er mye mer effektivt og lønnsomt.
Men det skjer ikke hvis du ikke har en helhetlig tankegang og strategi rundt hva du tilbyr.
Denne type tankegang og jobbing vil innholdet i Businesstrategi lære deg.
Sten på sten gir en solid business
Når du jobber og tenker på denne måten får bedre resultater, fordi du jobber både smartere og bedre.
Det gjør at du får mer ut av hver enkelt kunde og følger, og at du får mer ut av den tiden du bruker på businessen din.
Det gjør også at du bygger en mye mer solid business.
Det er ikke sånn at det er ett fett hva du gjør, eller hvilken rekkefølge du gjør det i. Det er noen ting som er viktigere enn andre når du bygger business, og noen ting som må være på plass før du skalerer videre.
Å bygge en solid business tar tid. Det handler om struktur, om systemer og rutiner. Om å bygge sten på sten sånn at både du og businessen er rustet til å vokse.
Joda, det er fint å hoppe før du er klar. Du kan ikke overtenke og prokrastinere deg til resultater. Men samtidig er det lurt å ha en viss plan og et visst grunnlag å lene deg på. En stabil base som holder deg oppe når du hopper.
Du må vokse i et tempo som gjør at du rekker å utvikle rutiner, få på plass systemer og en struktur som gjør at du klarer å henge med. Hvis du vokser for fort, vil du bli overveldet, nedlesset i oppgaver og utslitt.
Les mer: 3 grunner til at du ikke vil få hundrevis av medlemmer i betalanseringen av medlemsportalen din
Langsiktig jobbing gir mer stabilitet
Å bygge en business handler ikke om kvantitet. Det handler om kvalitet.
Det er for eksempel enormt mye bedre å ha fokus på å få inn de riktige folkene til en lønnsom pris i medlemsportalen din, enn å bare få inn så mange som mulig til lavest mulig pris.
Når du får inn hundrevis som kun betaler 199 kroner måneden, er resultatet at du får enormt mye arbeid til en altfor lav pris.
Jo flere medlemmer eller kunder du har, jo mer henvendelser får du og jo mer tid må du bruke på administrative oppgaver. Det vil ikke du klare å ta unna. Du vil bli stressa over spørsmål og e-poster du ikke rekker å svare på, og du vil bli utslitt fordi du samtidig må lage nytt innhold og gjøre alle de andre tingene i businessen din.
Det fører til at du ikke får lansert slik du skal, fordi du ikke rekker det. Du får ikke laget nye freebies og bygget e-postlisten din. Du får ikke analysert det du driver med. Du får ikke justert strategiene dine og testet og lært.
Alt handler om å prøve å holde hodet over vannet, og ikke drukne.
Det er ikke holdbart. Du er helt nødt til å bygge en business du kan leve med, ikke bare av.
Når du kommer til det punktet at du har så mange medlemmer eller kunder at det blir stor pågang, er det på tide å leie inn en virtuell assistent til å hjelpe deg. Men det har du jo ikke råd til når du ikke har tatt deg godt nok betalt…
Dette er hjertet i Businesstrategi. Denne filosofien om å bygge sten på sten og å jobbe langsiktig. Strategisk jobbing, sånn at du lager noe du faktisk kan leve av og skalere til en suksessfull business.
Når du jobber strategisk og gjør de riktige tingene i riktig rekkefølge, fungerer både du og businessen bedre.
Les mer: Hvorfor kvalitet tar tid, og raske løsninger er et problem
Businesstrategi er et spark bak
Du vil ha en business du kan leve av på sikt, det vet jeg.
Fordi de drømmene som du har, og friheten du ønsker deg? De var også min drivkraft.
Og det er fordi jeg vet hvor sterk den viljen og det ønsket er, at jeg vil hjelpe deg.
Jeg vil bryte ned informasjonen du kan tilegne deg i passende biter, slik at du kan bruke det uten å bli overveldet. Lære deg strategier du kan bruke i din business for å gi deg fart og fremgang. Uavhengig av om du skal til å starte businessen din, eller om du er godt i gang og skal skalere.
Businesstrategi er en medlemsportal nettopp for deg som setter pris på både effektivitet og resultatfokus. En portal der du blir utfordret til å utvikle deg, oppmuntret til å jobbe og GJØRE.
Det hjelper nemlig ikke bare å lese og lære, du må gjøre.
Det er å gjøre som gir deg noe å jobbe med. Noe å analysere. Noe å justere. Det er prøving og feiling som gir deg fremgang. Ikke å lese side opp og side ned om noe.
Dette er så viktig for meg, fordi jeg ser at det er det medlemmene mine får resultater av.
Det hjelper ikke hvor flink du er hvis du aldri får ut fingeren! Heller ikke om du er flinkere enn andre som driver med det du driver med. Det får ingen vite hvis du bare leser og leser og leser og aldri gjør noe med det du lærer.
Det hjelper ikke å lære detaljene du skal gjøre i businessen din om to år, nå. Du må jobbe med de tingene som tar deg dit først.
Det er det Businesstrategi vil hjelpe deg med.
Sjekk om Businesstrategi passer for deg!
Hvis du vil dobbeltsjekke om Businesstrategi er riktig for deg, kan du ta denne quizen. Den vil gi deg svaret på om medlemsportalen, det vi jobber med, fokuset vi har og lærestilen min, er riktig for deg eller ikke.
Legg igjen en kommentar