Å drive onlinebusiness er utrolig givende, og også lite forutsigbart og veldig fleksibelt, har jeg erfart, haha. Hvert år legger jeg planer for hva jeg skal gjøre og drive med hele året, men hvert år dukker det opp nye og spennende ideer. Ting jeg ser et stort behov for, og bare må hoppe på og realisere.
Jeg hadde ingen planer om å lansere min andre medlemsportal da kalenderen bikket til 2021.
Men here we are, 8 måneder senere og jeg skal fortelle deg alt du trenger å vite om Membership Community, min nye medlemsportal.
Oppdatering mai 2022: Hvorfor jeg pauser medlemsportalen Membership Community
Jeg så et stort behov
Jeg er stor fan av å lage planer, og ikke minst å følge dem. Men det er også viktig å ha plass til å være fleksibel og gjøre endringer.
Både fordi du trenger å justere businessen din og gjøre nødvendige endringer, fordi du må bygge en business du faktisk liker å drive, og fordi når du ser gode muligheter må du ta dem.
Det var det som skjedde med Membership Community. Jeg bruker mye tid på å snakke med målgruppen min, både på Instagram, i mitt gratiscommunity Business Basic og i medlemsportalen Businesstrategi. Jeg studerer hva folk spør om, hva de snakker om og ber om hjelp til, og jeg snakker direkte med dem i DM.
Det gjorde at jeg i vår så et stort behov for denne nye portalen jeg nå lanserer.
Mitt eneste mål med businessen min har alltid vært å hjelpe deg mest og best mulig til å drive din business. Til å hjelpe deg mot bedre resultater, mot å ha det gøy og vokse og å skalere så du kan drive for deg selv.
Og jo flere som lanserte medlemsportaler, jo mer så jeg de samme tankene og spørsmålene dukke opp. Da skjønte jeg at dette måtte jeg hjelpe med.
Hva er Membership Community?
Membership Community er en medlemsportal for deg som driver en medlemsportal.
Det finnes flere typer medlemsportaler, noen fokuserer på coaching, andre sender fysiske pakker i posten.
Denne fokuserer på community.
Formålet med medlemsportalen er å lage en plass hvor du kan møte andre som driver medlemsportal. Andre du kan diskutere drift av medlemsportal med.
Membership Community er det eneste communitiet i Norge kun for deg som driver en medlemsportal.
Hvorfor lager jeg denne medlemsportalen?
Jeg så det igjen og igjen. Både i gruppene mine og når jeg snakket direkte med medlemsportaleiere i DM.
Mange synes det er utfordrende mentalt å drive en portal alene. Du savner noen som forstår akkurat de utfordringene du har med din medlemsportal. Fordi det er ikke alle du kan diskutere medlemsportal med.
Det er noe helt annet å drive en medlemsportal enn å selge onlinekurs eller jobbe 1-1, og du må ha medlemsportal for å klare å forstå de unike utfordringene det har. Både mentalt og i drift.
Du må for eksempel takle det mentale rundt utmeldinger. Det er ikke alltid verken lett eller gøy. Du må jobbe med retention, å beholde flest mulig medlemmer fra måned til måned. Du må hele tiden jobbe med å forbedre portalen din, i motsetning til et kurs som er ferdig når det er lansert.
Du må drive medlemsportal selv for å forstå disse utfordringene.
Du ønsker noen som forstår
Og derfor savner du noen å diskutere med. Du skulle ønske du hadde noen du kunne få tilbakemeldinger fra når du vurderer å gjøre endringer i portalen din. Noen som kunne komme med innspill når mange melder seg ut eller gir deg tilbakemelding om at de er overveldet. Bør du gjøre endringer, eller skal du fortsette som før? Hva kan du i så fall gjøre?
Du ønsker også å få inspirasjon og ideer fra andre til ting du kan gjøre i din portal.
Du vil høre hva andre gjør, hvilke ting de tester og hva de lærer. Og se om og eventuelt hvordan du kan bruke det for din medlemsportal.
Men det communitiet finnes ikke. Det er ikke noe sted hvor du kan møte og diskutere med kun andre norske medlemsportaleiere.
Så nå lager jeg det communitiet til deg. Membership Community.
Dette får du i Membership Community
Hovedfokuset i Membership Community er akkurat det: Community.
Hele medlemsportalen dreier seg om å ha andre å diskutere din medlemsportal med.
Det jeg har sett, er at du gjerne vil fortsette å lære og utvikle deg og portalen din, men at du trenger ikke bare ressurser og undervisning. Du trenger noen å diskutere disse tingene med i tillegg.
Som medlem får du flere forskjellige ting:
Et lukket community kun med andre som driver medlemsportal
Når du blir medlem får du tilgang til en lukket gruppe på Facebook.
Der er det kun andre som også har en aktiv medlemsportal som er medlem. Du kan stille både meg og de andre spørsmål når du vil om alt du trenger, og vi skal dele våre erfaringer og komme med innspill.
Månedlige driftsmøter
Hver måned møtes vi alle på Zoom i inntil 2 timer for å diskutere og drodle.
Jeg innleder møtet med kort undervisning om et tema, og så er gulvet åpent for deg! Da kan du spørre om akkurat det du vil og trenger, enten det er konkret tilbakemelding fra de andre på endringer du vurderer å gjøre, eller løsninger til et problem du har. Du kan be dem dele sine erfaringer, eller komme med tips og råd.
Alle møtene blir tatt opp og lagres i Facebookgruppen.
Inspirasjon og motivasjon
Du kan lære mye og bli inspirert av å høre om hva andre tester og gjør i sin medlemsportal.
Det finnes hundrevis av måter å drive en medlemsportal på, og vi kan lære mye av å høre om andres #win og erfaringer. Du vil bli inspirert av å se resultatene de andre får, høre om strategier de tester og lære hva de gjør som fungerer bra og ikke.
Tilbakemeldinger og hjelp fra meg
Som medlem får du tilgang til å spørre meg om tips, råd og hjelp til akkurat din medlemsportal.
Du kan dele innlegg i gruppen hver eneste dag, og du kan spørre meg live på Driftsmøtet hver måned. Jeg skal dele mine erfaringer og komme med tips og råd så godt jeg kan.
Daglige tips og råd
Du får daglige innlegg i Faceboookgruppen som bidrar til å øke verdien på communitiet.
Innleggene vil både inneholde tips og råd rundt drift av medlemsportal, og det vil være innlegg med forskjellige medlemsaktiviteter som bidrar til å bygge samhold og deling av erfaringer i communitiet.
Jo mer du bruker gruppen, stiller spørsmål, deler erfaringer og engasjerer deg, jo bedre blir den. Jo mer hjelper den både deg og de andre.
Månedlig oppgave
Hver måned gir jeg deg en oppgave du skal jobbe med for medlemsportalen din.
Du kommer til å lære mye av Driftsmøtene og andres erfaringer og innspill. Men det er viktig at du tar handling og gjør, ikke bare leser og prater. Derfor får du hver måned en oppgave du skal gjennomføre for å jobbe med portalen.
Hvordan kan Membership Community hjelpe deg?
Det finnes i utgangspunktet ingen grenser for hvordan dette communitiet kan hjelpe deg og hva du kan få ut av det. Jo mer du bruker det, jo mer vil det hjelpe deg.
Her er noen resultater du kan få ved å være medlem:
- Mer tid til andre ting enn drift av medlemsportalen
- Mer selvtillit rundt portalen
- Føler deg forstått og som en del av en gjeng
- Bedre innhold i portalen
- Bedre drift av portalen
- Nye venner
- Bedre lanseringer
- Flere medlemmer
- Bedre retention
- Større inntekt
- Inspirasjon og motivasjon
- Møte potensielle samarbeidspartnere
Hvem passer Membership Community for?
Denne portalen er ikke laget for alle, og den passer ikke for alle.
Men den passer for deg som:
- Allerede har en aktiv medlemsportal og vil skalere, uten å måtte prøve og feile deg fram til alt helt alene.
- Du er målrettet og dedikert, du vet at det krever mye jobbing men du vil ha bedre resultater.
- Du liker konstruktive og ærlige tilbakemeldinger, ikke at folk jatter med og sier at alt er fint og bra.
- Du vil dele dine egne erfaringer generøst, fordi du vet at det kan hjelpe andre.
- Du tør å være sårbar og spørre om hjelp og råd, i stedet for å alltid fremstå som at du har fullstendig kontroll.
- Du vet at du kan lære fra andre, også dem som er i andre nisjer enn deg selv eller har drevet business kortere.
- Du elsker å vokse og utvikle deg, selv om det kan være j***** ubehagelig og tøft av og til.
Hvis dette er deg, passer Membership Community perfekt.
Jeg vet også hvem den ikke passer for:
- Hvis du er typen som tenker «Dette fungerer nok ikke for meg». Du må være åpen for å selv prøve å se hvordan andres tilbakemeldinger, erfaringer og innspill kan tilpasses til deg og din portal.
- Du som har en «Jeg vet best»-holdning. Du vet ikke alltid best, og andre kan ha nyttige erfaringer å dele selv om de har drevet kortere eller holder på med andre ting og er i en annen nisje.
- Ikke tåler ærlige tilbakemeldinger. Dette er ikke en koseklubb. Dette er et community for dem som vil ha ekte innspill og tilbakemeldinger, ikke «ååå, så flink du er». Tåler du ikke at andre påpeker ting du kan endre eller gjøre bedre, vil det ikke være stedet for deg.
Du må ha lansert medlemsportalen din
Kan du være medlem i Membership Community når du vil lage en medlemsportal?
Nei.
Dette er ikke for deg som skal lage en portal. Dette er for deg som allerede har lansert og driver en aktiv medlemsportal.
Grunnen til at jeg skiller på det, er fordi det er veldig forskjellige spørsmål og ting du må jobbe med når du lager en portal og når du faktisk har lansert og er i gang.
Communitiet skal ikke hjelpe med å starte en medlemsportal. Det skal ikke være spørsmål om hva du kan lage en portal om, eller hvilken plattform du bør velge for portalen din.
Fokuset er drift av medlemsportal.
Lanser medlemsportalen din først, og så er du hjertelig velkommen til Membership Community!
Hva er forskjellen på Membership Community og Businesstrategi?
Kanskje du har vurdert å bli medlem i den andre medlemsportalen min Businesstrategi, og nå sitter du der og lurer på hva forskjellen er?
Det er ganske enkelt å forklare.
Membership Community:
Kun for deg som har en aktiv medlemsportal. Fokuset er community, support, inspirasjon og diskusjoner med andre medlemmer.
Hver måned får du et Driftsmøte på Zoom med de andre medlemmene, og en månedlig oppgave du skal gjøre for portalen din.
Businesstrategi:
For alle som har en business eller skal lage, uavhengig av hvilke produkter eller tjenester du tilbyr. Fokuset er læring og utvikling, og å bygge en solid business med strategier som fungerer i bunnen.
Hver måned får du undervisning om et nytt tema fra meg.
Hvilken av dem trenger du?
Hvis du driver en medlemsportal trenger du helt ærlig begge.
En medlemsportal fungerer ikke i et vakuum, og du trenger å jobbe med ting som målgruppe, e-postliste, Facebook-annonser, salgstrakter, lanseringsstrategier og alle de andre tingene som bygger businessen din.
Du må jobbe med alt rundt medlemsportalen for å få flere medlemmer i portalen.
Den undervisningen finner du i Businesstrategi.
Du trenger Membership Community for nettverk med andre som driver med akkurat det samme som deg.
Hvor du kan få støtte og tilbakemelding fra andre medlemsportaleiere og bli motivert og inspirert av deres historier, erfaringer og fremgang.
Har du et business-mindset?
Det er lett å tenke at å være medlem i en medlemsportal er en utgift. Men hvis du vil vokse som portal-eier, gründer og vil ha bedre resultater, må du se på det som en investering.
Alt som skal til, er én idé eller tilbakemelding!
Plutselig har du økt retention med flere prosent eller du har spisset målgruppen og får inn flere medlemmer og tjener mer enn du gjorde.
Dette kan fort bli en av dine mest lønnsomme og verdifulle investeringer.
Endringene du gjør og ideene du får fra communitiet kan gi deg økt inntekt i måned etter måned fremover.
Legg igjen en kommentar